Jumaat, 25 Jun 2010

Perang mulut antara Pemuda UMNO - Ibrahim Ali patut dihentikan

Perang mulut antara Datuk Ibrahim Ali (Presiden Perkasa) dengan Pemuda UMNO berhubung dengan kenyataan Ka Siong (Ketua Pemuda MCA) mengenai isu biasiswa JPA untuk pelajar di luar negara patut dihentikan segera.

Ini kerana dikhuatiri ia akan memberi impak negatif kepada UMNO dan BN sendiri. Kemarahan dan kebencian rakyat terhadap UMNO dan BN mungkin meningkat kerana isu itu sepatutnya antara Ibrahim Ali dengan Ketua Pemuda MCA sahaja, ataupun jika lebih dari itupun adalah dengan MCA; bukan dengan Pemuda UMNO. 

Tidak tahulah sebabnya kenapa Ketua Pemuda UMNO `masuk campur' walhal pendekatan itu , bagi orang tidak pandai berpolitik pun, dilihat tidak begitu sesuai dengan senario politik masakini. Lebih parah lagi apabila keadaan `tegang' itu tidak terhenti antara tiga penjuru - Ibrahim, Khairy, dan Ka Siong - tetapi kian bertambah dan mungkin bertambah .Oleh itu wajarlah dihentikan.

Sekiranya berterusan lagi maka dijangka semakin banyaklah lagi jumlah orang yang membuat kenyataan itu dan ini  dan mengeluarkan luahan hati masing-masing serta akan bertambahlah pula ungkit mengungkit dan tuduh menuduh antara satu pihak dengan pihak lain .

Sepatutnya orang-orang politik sudah terlebih dahulu memahami perkara ini dan justeru mengelak dari terjebak dengan kontroversi .

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Pemuda UMNO tak payah campur.