Selasa, 8 Februari 2011

Syabas ! Ops Piramid berjaya

SEGALA puji bagi Allah.

Dengan izin serta hidayah dan pertolongan-Nya `Ops Piramid' yang bermisikan membawa rakyat dan pelajar Malaysia di Mesir pulang ke tanah air telah berjaya dilaksanakan.

Operasi yang bermula 2 Februari lalu hingga kelmarin telah membawa pulang lebih 8,000 orang dengan jayanya , manakala kira-kira 2,000 orang lagi dilaporkan memilih untuk tidak pulang kerana membuat persediaan menduduki pepriksaan dalam masa terdekat ini.

Ops tersebut adalah atas arahan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan melibatkan beberapa agensi serta `peralatan' milik kerajaan, NGO dan sektor sawsta dan sudah pasti memakan belanja hingga berjuta-juta ringgit. Bagaimanapun difahamkan ia ditanggung oleh kerajaan.

Keputusan serta tindakan bijak PM dan kerja keras oleh semua pihak bagi menjayakan misi tersebut wajar mendapat penghargaan daripada semua pihak, terutama mereka yang terlibat serta keluarga masing-masing.

Ini adalah satu lagi simbol kejayaan Najib di dalam mengurus masalah dan emosi rakyat . Dan ini juga merupakan natijah daripada `kurang bercakap tapi banyak bekerja' dan semoga diberkati Allah SWT. Wassalam .

Tiada ulasan: