Sabtu, 31 Disember 2011

Selamat sambut tahun baru dengan acuan kita

Selamat sambut tahun baru 2012 esok. Doa penulis agar semua pengunjung halaman blog ini khasnya akan terus diberikan taufik dan hidayah oleh Allah Subhanahu wa Taala, Tuhan Yang Maha Esa . Tiada Tuhan lain, selain daripada-Nya. Kepada Nya kita sembah dan daripada Nya kita mohon pertolongan.

Hanya dengan pertolongan Allah , taufiq dan hidayah Nya sahaja kita, manusia dan hamba yang serba lemah dan kekurangan ini dapat mengendalikan kehidupan di dunia ini dengan aman serta jayanya di dunia dan di akhirat. Jika sebaliknya sudah pastilah akan tunggang langganglah segala-galanya.

Seperti diajarkan untuk mendapat taufiq dan hidayah Allah itu kita antara lainnya mestilah sentiasa berusaha mendapat keredhaan Nya iaitu dengan cara mentaati akan segala perintahnya dan menjauhkan segala larangannya . Ia sama ada perlakuan, tingkah laku, tutur kata, cara berfikir, dan niat hati . Di samping itu hendaklah sentiasa berdoa serta bermunajat kepada Nya dari semasa ke semasa.

Oleh itu, ketika teruja dengan `sambutan tahun baru' ini, ingatlah dalam apa jua keadaan kita (orang yang beriman) kepada Allah dan Rasul Nya ada acuan dan batasan yang sendiri untuk kita lakukan . Jadi kita kenalah ikut acuan kita dengan bertunjangkan kepada batasan hukum serta peraturan agama kerdhaan Allah -Islam. Bukan acuan orang lain . Wallahu alam.

Tiada ulasan: