Khamis, 26 Julai 2012

Allah Itu Maha Pemurah Lagi Maha Pengasih

Pada 9 Ogos ini lebih kurang 1.27 juta orang penjawat awam dan 657,000 pesara perkhidmatan awam masing-masing akan mendapat bayaran bonus dan bayaran khas dari kerajaan pusat. Sebanyak setengah bulan gaji atau minimum RM500 untuk yang sedang berkhidmat dan RM500 juga untuk yang telah bersara. Perbelanjaan keseluruhan dianggarkan RM2.2 billion. Bayaran itu bagi meringankan beban untuk membuat `persiapan raya' Idilfitri tahun ini.

Dengan penuh harapannya agar saya termasuk dalam golongan mereka. Besyukurlah ke hadhrat Ilahi di atas limpahan rezeki itu. Juga berterima kasih kepada kerajaan diatas pemberian itu . Nasib baik negara masih aman aktiviti ekonomi dapat berjalan dengan baik dan pendapat negara masih agak kukuh meski pun terdapat sedikit masalah ketidaktentuan di peringkat dunia.

Maka di sini sangat jelas `keamanan' dan `kerharmonian' merupakan satu rahmat dan nikmat yang cukup besar lagi bermakna kurniaan Allah SWT kepada hamba-hamba-Nya. Jadi kepada hamba-hamba-Nya yang beriman, bersyukurlah kepada Allah dan berikhtiarlah serta berdoalah sentiasa agar rahmat dan nikmat itu tidak ditarik balik.

Piliharalah keamanan yang sedang dinikmati dan jagalah baik-baik keharmonian yang ada , mudah-mudahan Allah akan tambah lagi nikmat-Nya dan hendaknya kita bukan dari golongan yang kufur nikmat dan dimurkai Allah Azzawajalla.

Tiada ulasan: